Η ταξιδιωτική εμπειρία μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία | Market-talk.net
Index | US Snapshot | Contrarian Index | Economic Charts | Economic Calendar | Archives | News | Forum | The Score

Τελευταία σχόλια άρθρων
Γιώργος Καισάριος@ Μια διαφορετική δημόσια τηλεόραση (18/06/2013 11:53am)
liberal@ The dollar liquidity time bomb (19/05/2013 22:23pm)
liberal@ The dollar liquidity time bomb (19/05/2013 22:18pm)

| E-mail | Print



Mon, July 14, 2014 - 12:12 pm

Η ταξιδιωτική εμπειρία μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία

Η σύγχρονη τεχνολογία με τη ραγδαία σύγκλιση των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής δίνει όλο και περισσότερες δυνατότητες στο σύγχρονο ταξιδιώτη να συγκεντρώσει, επεξεργαστεί και επικοινωνήσει πληροφορίες που θεωρεί ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.

Επιπλέον η ευρεία φορητότητα  των υπολογιστικών συσκευών,  όπως οι ταμπλέτες και τα έξυπνα τηλέφωνα – Smartphones - παρέχουν πρόσβαση σε μία εντυπωσιακή γκάμα δυνατοτήτων στον χρήστη τους.
Ένας τομέας τον οποίο η ψηφιακή τεχνολογία έχει επηρεάσει  σε μεγάλο βαθμό είναι και ο Τουρισμός . Μέσω της Τεχνολογίας του Διαδικτύου και των υπηρεσιών που προσφέρει, η τουριστική εμπειρία έχει μετασχηματιστεί  ριζικά.

Ο ψηφιακός ταξιδιώτης ως τελικός χρήστης προηγμένων υπηρεσιών , επεμβαίνει  , με άμεσο τρόπο στην ταξιδιωτική του εμπειρία με διάφορες εκφάνσεις :

Ερευνά για αυτήν σε διάφορες διαστάσεις της,  βάσει ενδιαφερόντων ή αγαπημένων δραστηριοτήτων – όπως πολιτιστικές, αθλητικές , γαστριμαργικές κ.α και με αυτόν τον τρόπο την σχεδιάζει σε όση λεπτομέρεια επιθυμεί.
Σχεδιάζει την χώρο-χρονική της ανάπτυξη.

Επικοινωνεί και μοιράζεται μέρη ή το σύνολο του σχεδιασμού της , μέσω της πληθώρας των κοινωνικών δικτύων ( π.χ Facebook, Twitter, Instagram κ.α).  Ενημερώνεται και προετοιμάζει εναλλακτικές για την καλύτερη δυνατή υλοποίησή της.

Παραμένει – αν το επιλέξει – να είναι “συνδεδεμένος”  κατά την διάρκεια που βιώνει την εμπειρία , έχοντας διαδραστικές δυνατότητες επέμβασης σε αυτήν.

Παρέχει σχόλια και αξιολόγηση υπηρεσιών για επόμενους ταξιδιώτες

Μοιράζεται και αρχειοθετεί την καταγεγραμμένη εμπειρία με τα διάφορα ψηφιακά μέσα.
Ως δραστηριότητα ο Τουρισμός , απαιτεί σημαντικό όγκο πληροφοριών και την συνδυαστική επεξεργασία τους. Ο ταξιδιώτης καλείται να σχεδιάσει , να αποφασίσει  και εντέλει να βιώσει την εμπειρία και να το κάνει με ασφαλή και οικονομικό τρόπο. Για να το επιτύχει πρέπει οι πληροφορίες να είναι έγκυρες , άμεσα διαθέσιμες.

Ο σημερινός ταξιδιώτης έχει πλέον την δυνατότητα να το κάνει μέσω των κινητών συσκευών. Οι ταμπλέτες και τα smartphones που όλο και περισσότερο  διεισδύουν και επιδρούν στην καθημερινότητά μας , διαμορφώνουν πλέον και την ταξιδιωτική μας συμπεριφορά.

Έρευνες αγοράς έχουν δείξει ότι οι χρήστες υπολογιστών και smartphones,  είναι πιο συχνοί ταξιδιώτες, πιο τακτικοί χρήστες κοινωνικών δικτύων και χρησιμοποιούν και ενσωματώνουν πιο συχνά στην ταξιδιωτική τους εμπειρία απλές εφαρμογές (mobile applications) – όπως η πρόβλεψη καιρού – αλλά και εξειδικευμένες όπως πλοήγηση και εντοπισμό θέσεως σε πραγματικό χρόνο.

Όσο αυτού του είδους οι εφαρμογές εξελίσσονται και θα εμπλουτίζονται, τόσο η ταξιδιωτική συμπεριφορά των χρηστών θα αλλάζει, και όσο η συμπεριφορά θα αλλάξει τόσο πιο καινοτόμες εφαρμογές θα δημιουργούνται.
Τι είναι όμως η τουριστική εμπειρία;

Θα μπορούσαμε να την ορίσουμε ως ένα πυκνά αλληλεξαρτώμενο σύνολο δραστηριοτήτων , προσδοκιών, υποκειμενικών αντιλήψεων με την αισθήσεις , σε δεδομένο χρόνο και τόπο.
Όλο και περισσότερο , η ταξιδιωτική εμπειρία «περνάει» πλέον , μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον και μέσω του Ίντερνετ είναι προσβάσιμη σχεδόν παντού.

Το κλείσιμο ενός ξενοδοχείου ή ενός εισιτηρίου – από το διαδίκτυο – με αναζήτηση ημερομηνιών , δρομολογίων, τιμών και τρόπους πληρωμής είναι πλέον κοινός τόπος και συμβαίνει σε ευρεία κλίμακα.
Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι η ολιστική διαχείριση της εμπειρίας ( total experience & destination management)

Εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην ολοκληρωμένη διαχείριση της ταξιδιωτικής εμπειρίας – όπως η SAIL LA VIE ( http://www.sail-la-vie.com) , προσφέρουν την δυνατότητα για παρέμβαση από τον ίδιο τον χρήστη , εξατομικεύοντας τις παρεχόμενες πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον ταξιδιώτη από την στιγμή που θα του γεννηθεί η επιθυμία του ταξιδιού , μέχρι την στιγμή που θα αρχειοθετήσει την «βιωμένη» εμπειρία – το ταξίδι του – για να την ξαναζήσει μέσα από το ψηφιακό «κόσμο» , όταν και όποτε ο ίδιος το επιλέξει .


Δημήτρης Μπότσης

Ο Δημήτρης Μπότσης, M.Sc. ,MBA είναι μηχανικός τηλεπικοινωνιών με πολυετή εμπειρία σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων . Με μία ομάδα μηχανικών έχει συστήσει την start-up εταιρία Sail-la-Vie που παρέχει προηγμένες υπηρεσίες ιστιοπλοϊκού τουρισμού]



Please like us of facebook here



Links : Financial Blogs & News | Subscribe to Market-talk by Email |

I love hairmania Club
Loading...

Για να αφήστε σχόλιο, κάντε log in η καινούργια εγγραφή